Tehnološki div Google suočava se s optužbama da i dalje prikazuje oglase čiji sadržaj promovira netočne informacije o klimatskim promjenama, unatoč svojim politikama protiv toga, navodi Euronews. Nedavna studija koju su proveli Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH) i Climate Action Against Disinformation (CAAD) otkrila je da YouTube, popularna platforma za dijeljenje videa u vlasništvu Googlea, dopušta prikazivanje oglasa na videozapisima koji šire netočne informacije o klimi.
Unatoč vlastitim pravilima koja zabranjuju oglase koji negiraju klimatske promjene te koji se suprotstavljaju autoritativnom znanstvenom konsenzusu, pronađeno je 200 videozapisa s takvim sadržajem, od kojih je 100 bilo usmjereno na negiranje klimatskih promjena. Ti videozapisi privukli su gotovo 74 milijuna pregleda do travnja 2023. godine i prikazivali su oglase poznatih robnih marki poput: Costco, Politico, Tommy Hilfiger, Nike i Hyundai.
Osim toga, ističe se kako je definicija klimatskih dezinformacija na YouTubeu previše ograničena što omogućava da se broj takvih sadržaja neprimijećeno širi. Sadržaj tih videozapisa je raznolik, uključujući poricanje znanstveno dokazanih spoznaja o klimi. Primjerice, neki tvrde da su svi modeli Međuvladinog panela o klimatskim promjenama (IPCC) pogrešni. No, IPCC je međunarodno tijelo koje okuplja vrhunske znanstvenike i čiji izvještaji predstavljaju autoritativni znanstveni konsenzus.
Neki drugi videozapisi tvrde da ne postoji veza između koncentracije CO2 i temperature. Međutim, znanstvena istraživanja su jasno pokazala povezanost između CO2 i globalnog zatopljenja.
Unatoč tome što je Google uveo globalnu politiku protiv netočnih informacija o klimi, istraživači tvrde da ta politika nije uvijek učinkovita. Otkriveno je da 63% popularnih članaka koji sadržavaju netočne informacije o klimi sadržava Google oglase. Također, YouTube videozapisi koji promiču poricanje klime s milijunima pregleda još uvijek imaju reklame.
Shodno navedenome, CAAD poziva vlade i tehnološke platforme da poduzmu snažne mjere za prepoznavanje i suzbijanje netočnih informacije o klimi. Takve informacije predstavljaju obmanjujući sadržaj koji dovodi u pitanje postojanje i utjecaj klimatskih promjena te narušava povjerenje u znanstvenu zajednicu. Stoga, CAAD smatra da je potrebna šira i proaktivnija strategija za suočavanje s ovom prijetnjom na digitalnim platformama te novi zakoni i snažne politike za priznavanje i sprječavanje netočnih informacija o klimi.