Izraelska tvrtka razvila je Alice – električni avion koji bi mogao prevoziti 9 putnika do udaljenosti od 1.046 km. U ovoj tehnologiji vide mogućnost smanjenja operativnih troškova uz izbjegnute emisije stakleničkih plinova.
Alice – prototip predstavljen na ovogodišnjem Paris Air Showu. Ovakvi avioni mogli bi biti budućnost letova na kratke relacije.
Računa se da zrakoplovna industrija doprinosi oko 2% globalnih emisija. Sektor kaže da se pokušava boriti protiv utjecaja na okoliš novom tehnologijom, poboljšanom učinkovitošću i održivim gorivima.
To nije moglo doći prerano jer je zrakoplovstvo jedina glavna industrija u EU u kojoj se emisije CO2 značajno povećavaju. Iako industrija danas čini samo 3% globalnih emisija CO2, komercijalni zrakoplovi do 2050. mogli bi proizvesti do 24% svjetskih emisija zbog predviđenog rasta u sektoru.
Zašto imamo električne automobile i vlakove, a malo električnih aviona? Glavni razlog je taj što je puno jednostavnije radikalno modificirati automobil ili vlak, čak iako izvana izgledaju vrlo slično tradicionalnim vozilima s fosilnim gorivima.
Kopnena vozila mogu se lako nositi s dodatnom masom iz skladišta električne energije ili električnih pogonskih sustava, ali zrakoplovi su puno osjetljiviji. Zrakoplovi putuju i mnogo dalje od kopnenih vozila, što znači da let zahtijeva mnogo više energije od prosječnog putovanja cestom. Zrakoplov mora pohraniti svu energiju potrebnu za pomicanje svoje mase za svaki let (za razliku od vlaka spojenog na električnu mrežu). Korištenje teškog izvora energije znači da je za let potrebno više energije, što dovodi do dodatne mase, i tako dalje.
Današnja najbolje dostupna litij-ionska baterija pruža oko 200 vat-sati (Wh) po kilogramu, otprilike 60 puta manje od trenutnog goriva u zrakoplovu. Ova vrsta baterije može napajati male električne zračne taksije s do četiri putnika na udaljenosti od oko 100 km. Za dulja putovanja potrebna su energetski gusta stanica.