U tvornici vlakova poduzeća Hitachi u Italiji stvoreni su tri-hibridni vlakovi koji bi mogli označiti revolucionarnu promjenu u europskom prijevozu. Iako se odabir javnog prijevoza umjesto privatnih automobila smatra velikim korakom prema smanjenju emisija i poboljšavanju kvalitete zraka, prisutnost dizelskih motora u vlakovima negativno utječe na okoliš.
Unatoč infrastrukturnim ulaganjima, samo oko 60% europskih pruga je elektrificirano, a to ostavlja mnoge pruge s neelektrificiranim dijelovima. „U Italiji, na primjer, samo oko 70% pruga je elektrificirano, dok u nekim područjima poput Njemačke i Francuske taj postotak iznosi tek 50%“, objašnjava Luca D’Aquila, izvršni direktor Hitachi Rail Italija. „U Ujedinjenom Kraljevstvu, elektrificirano je samo otprilike 38% pruga.“
Kako bi se smanjile emisije na prugama s ograničenom infrastrukturom, Hitachi Rail je razvio svoj tri-hibridni vlak, poznat kao Masaccio. Ovaj putnički vlak može se pokretati na tri različita načina: putem električnih linija iznad vlakova, putem hibridnog dizelskog motora ili preko baterije. Revolucionarna baterija može se puniti tijekom vožnje koristeći energiju iz električnih vodova ili iskorištavanjem energije koja se stvara pri kočenju.
Baterija Masaccio ima dvije ključne uloge. Prva je potpuno pokretanje vlaka bez korištenja dizelskog goriva na dijelovima pruge gdje nema elektrifikacije. Druga je pomoć pri dolasku i odlasku s postaje, čime se smanjuje buka i zagađenje zraka u gradovima. Zahvaljujući dodatnoj snazi baterije, Masaccio može postići veće ubrzanje od prethodnih vlakova što znači skraćivanje putovanja. Otkako je uveden u Italiji, primijećeno je smanjenje emisija od 50%.
Osim energetske učinkovitosti, Hitachi je također usmjeren na održivost u proizvodnji. Vlak Masaccio izgrađen je od vrlo laganih metala, što osigurava smanjenje potrošnje materijala. Također, poduzeće surađuje s drugim dijelovima svog šireg brenda kako bi ponovno upotrijebilo i redistribuiralo materijale, posebno kritične minerale poput litija.
U budućnosti, cilj poduzeća Hitachi je postizanje potpune klimatske neutralnosti. Stoga, već rade na potpuno baterijskom vlaku, koji planiraju pustiti u promet do 2030. godine. Također će preurediti mnoge od svojih starijih modela kako bi smanjili potrošnju materijala. Planiraju također koristiti solarne panele kako bi zadovoljili većinu svojih potreba za energijom, što bi rezultiralo smanjenjem emisija CO2 za otprilike 7.000 tona godišnje.
Hitachi također testira sve svoje vlakove u posebnoj klimatskoj komori kako bi osigurali da će njihovi vlakovi i dalje raditi i pružati udobnost putnicima u uvjetima sve češćih klimatskih promjena. Shodno navedenome, tri-hibridni vlakovi predstavljaju značajan korak prema održivijem i učinkovitijem prijevozu u Europi. Njihova inovativna tehnologija pruža nadu za smanjenje emisija i očuvanje okoliša, a istovremeno poboljšava iskustvo putovanja za milijune putnika diljem kontinenta.
Izvor teksta: Euronews
Izvor slike: Hitatchi Rail