S ciljem poticanja i ubrzanja razvoja zrakoplova na električni i vodikov pogon, Europska komisija osnovala je Alliance for Zero Emission Aviation (AZEA). Zrakoplovstvo igra važnu ulogu u naporima Europske unije da postane prvi klimatski neutralan kontinent do 2050. godine, s razvojem električnih zrakoplova i zrakoplova na vodik.
Kako bi ušle u komercijalnu upotrebu, treba unijeti velike promjene u ekosustav te industrije. Svrha AZEA-e je potaknuti i ubrzati uvođenje zelenih zrakoplova, objavila je Europska komisija te pozvala aktere iz privatnog i javnog sektora zračnog prometa da se pridruže.
Okupit će predstavnike proizvođača zrakoplova, zrakoplovnih kompanija, zračnih luka, energetskih poduzeća i dobavljača goriva, agencija za standardizaciju i certifikaciju, putničkih i ekoloških grupa i regulatora. Članovi će se baviti pitanjima kao što su potreba za gorivom i infrastrukturom za zrakoplove na električni pogon i vodik u zračnim lukama, navodi se u priopćenju. Zrakoplovi europske proizvodnje činili su 65 posto svjetskog tržišta komercijalnih zrakoplova, rekao je europski povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton. Istaknuo je kako bi domaća industrija trebala preuzeti veliki udio u rastućem sektoru zelenog zrakoplovstva.
“Možemo biti ponosni da je Europa predvodnik u alternativnim pogonskim sredstvima. Inicijative poput onih za sustav letenja s gorivim ćelijama, turbinu na vodik ili ultra lake, sigurne i pouzdane spremnike za pohranu tekućeg vodika primjeri su potencijala za inovacije u Europi. Ne govorim samo o velikim proizvođačima, već i o mnogim manjim poduzećima i startupovima“, rekao je Breton. Partnerstvo za čisto zrakoplovstvo dobilo je 1,7 milijardi eura iz programa Horizon Europe samo za istraživanje i inovacije. Europska komisija planira proširiti sustav trgovanja emisijama ili EU ETS na promet.
Partnerstvo za čisto zrakoplovstvo ima za cilj dovršiti tehnologije za zrakoplove s nultom emisijom između 2027. i 2029. godine kako bi mogli ući u službu najkasnije do 2035. godine.
Izvor: